مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

830
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص بود. طرح این مطالعه, نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون-پیگیری با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص شهرستان بابلسر در سال تحصیلی 95-1396 بود. تعداد 30 نفر دانش آموز از طریق روش نمونه گیری آسان انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و گواه گمارش شدند. گروه آزمایش طی 8 جلسه 60 دقیقه ای تحت واقعیت درمانی گروهی قرار گرفت. ابزارهای پژوهش پرسش نامه مشکلات یادگیری کلورادو, نسخه دوم آزمون هوشی وکسلر برای کودکان و پرسش نامه سرزندگی تحصیلی بود. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق تحلیل واریانس آمیخته و با استفاده از نرم افزار SPSS-22 انجام شد. یافته ها نشان داد واقعیت درمانی گروهی در افزایش نمرات سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری اثربخش است. دست آوردهای درمانی, در پیگیری 6 هفته ای نیز حفظ شده است (05/0< p). با توجه به تأثیر واقعیت درمانی گروهی بر افزایش سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص, این نتایج برای متخصصان و مشاوران مراکز اختلال یادگیری تلویحات کاربردی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، زهرا، غفاری، مجید، و باعزت، فرشته. (1397). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری، 7(4 (پیاپی 27) )، 68-86. SID. https://sid.ir/paper/210091/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی زهرا، غفاری مجید، باعزت فرشته. اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 27) ):68-86. Available from: https://sid.ir/paper/210091/fa

    IEEE: کپی

    زهرا سلیمانی، مجید غفاری، و فرشته باعزت، “اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص،” ناتوانی های یادگیری، vol. 7، no. 4 (پیاپی 27) ، pp. 68–86، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210091/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button