مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی برنامه مداخله ای توجه متمرکز و تقسیم شده و بررسی اثربخشی آن بر هوشبهر حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامه مداخله ای آموزش توجه متمرکز و تقسیم شده بر هوشبهر حافظه فعال کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص انجام شده است. روش پژوهش حاضر از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری همراه با گروه کنترل بود. تعداد 16 دانش آموز پسر و دختر 9-6 سال (8 نفر گروه آزمایشی و 8 نفر گروه گواه) تحت درمان در یکی از مدارس استثنایی ویژه اختلالات یادگیری شهر تهران به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و با استفاده از مقیاس حافظه فعال از نسخه چهارم مقیاس های هوش وکسلر کودکان مورد پیش آزمون قرار گرفتند. پس از اجرای 8 جلسه 40-30 دقیقه ای آموزش توجه متمرکز و تقسیم شده به صورت فردی روی گروه آزمایشی, از هر 16 نفر پس آزمون گرفته شد و پس از گذشت زمان به مدت یک ماه و نیم, پیگیری صورت گرفت. برای تحلیل داده ها از روش آمیخته (Split Plot) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه آزمایش و کنترل در افزایش هوشبهر حافظه فعال تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.001). بنابراین برنامه مداخله ای طراحی شده مبتنی بر آموزش توجه متمرکز و تقسیم شده باعث افزایش هوشبهر حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بوستان زر، رعنا، و رضایی، سعید. (1396). طراحی برنامه مداخله ای توجه متمرکز و تقسیم شده و بررسی اثربخشی آن بر هوشبهر حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری، 7(1 )، 7-25. SID. https://sid.ir/paper/210102/fa

    Vancouver: کپی

    بوستان زر رعنا، رضایی سعید. طراحی برنامه مداخله ای توجه متمرکز و تقسیم شده و بررسی اثربخشی آن بر هوشبهر حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1396؛7(1 ):7-25. Available from: https://sid.ir/paper/210102/fa

    IEEE: کپی

    رعنا بوستان زر، و سعید رضایی، “طراحی برنامه مداخله ای توجه متمرکز و تقسیم شده و بررسی اثربخشی آن بر هوشبهر حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص،” ناتوانی های یادگیری، vol. 7، no. 1 ، pp. 7–25، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210102/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button