مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حل مساله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 41

چکیده

 یکی از مشکلات دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی کمبود یا عدم انگیزش برای حل مساله ریاضی است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش حل مساله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال یاد گیری ریاضی بود. روش پژوهش آزمایشی با طرح پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه این مطالعه شامل تمام دانش آموزان دختر و پسر مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی شهر تربت حیدریه در سال تحصیلی 95-1394بود. نمونه شامل 32دانش آموز دختر و پسر مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی بود که به روش نمونه گیری خوشه ای تک مرحله انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزار پژوهش شامل آزمون هوش وکسلر برای کودکان, آزمون تشخیصی کی مت و پرسش نامه معلم ساخته انگیزش درونی و علاقه به حل مساله بود. کودکان گروه آزمایش 8 جلسه یک ساعته آموزش حل مساله ریاضی مبتنی بر بازی را دریافت کرد, در حالی که گروه گواه مداخله ای را دریافت نکرد. پس آزمون روی هر دو گروه اجرا شد. برای تحلیل نتایج از آزمون تحلیل کواریانس تک متغیری استفاده شد. نتایج تحلیل نشان داد که آموزش حل مساله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مساله دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی موثر بود, لذا این روش می تواند به عنوان یک روش مداخله مناسب برای افزایش انگیزش نسبت به حل مساله ریاضی به کار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیگدلی، ایمان اله، عبدالحسین زاده، عباس، محمدی فر، محمدعلی، و رضایی، علی محمد. (1396). اثربخشی آموزش حل مساله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 7(1 )، 26-41. SID. https://sid.ir/paper/210108/fa

    Vancouver: کپی

    بیگدلی ایمان اله، عبدالحسین زاده عباس، محمدی فر محمدعلی، رضایی علی محمد. اثربخشی آموزش حل مساله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1396؛7(1 ):26-41. Available from: https://sid.ir/paper/210108/fa

    IEEE: کپی

    ایمان اله بیگدلی، عباس عبدالحسین زاده، محمدعلی محمدی فر، و علی محمد رضایی، “اثربخشی آموزش حل مساله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 7، no. 1 ، pp. 26–41، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210108/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button