مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اهمال کاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه اهمال کاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص بود. این پژوهش از نوع علی- مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر کلاس پنجم ابتدایی مدارس شهر اردبیل در سال تحصیلی 1393 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل 60 نفر از دانش آموزان این مدارس بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس سرزندگی تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA) نشان داد که بین دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص در اهمال کاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.001). این نتایج نشان می دهد که وجود اهمال کاری تحصیلی بالا و همچنین سرزندگی تحصیلی پایین در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص, با ایجاد تعلل در تکالیف تحصیلی و عدم ایجاد انگیزه مثبت, نقش موثری در افت تحصیلی و بالطبع تداوم این اختلال در این دانش آموزان می شود. لذا می توان از طریق آموزش و اعمال روش های مناسب تربیتی, موجبات عملکرد تحصیلی بهتر و سلامت روانی این دانش آموزان را فراهم آورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورعبدل، سعید، صبحی قراملکی، ناصر، و عباسی، مسلم. (1394). مقایسه اهمال کاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری، 4(3 (پیاپی 14))، 22-38. SID. https://sid.ir/paper/210112/fa

    Vancouver: کپی

    پورعبدل سعید، صبحی قراملکی ناصر، عباسی مسلم. مقایسه اهمال کاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 14)):22-38. Available from: https://sid.ir/paper/210112/fa

    IEEE: کپی

    سعید پورعبدل، ناصر صبحی قراملکی، و مسلم عباسی، “مقایسه اهمال کاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص،” ناتوانی های یادگیری، vol. 4، no. 3 (پیاپی 14)، pp. 22–38، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210112/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button