مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف این مطالعه تعیین اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی بود. این مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. نمونه پژوهش شامل 40 دانش آموز مبتلا به اختلال ریاضی در مدرسه ناتوانی هایی یادگیری شهر اردبیل بود که بصورت در دسترس انتخاب و به دوگروه کنترل (n=20) و آزمایش (n=20) گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه بالینی, آزمون ریاضی کی مت و پرسشنامه کفایت اجتماعی فلنر استفاده شد. آموزش مهارت های زندگی برای گروه آزمایش در 8 جلسه به مدت یک ماه ارائه گردید. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که آموزش مهارت های زندگی کفایت اجتماعی و مولفه های آن را در دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی به طور معنی داری افزایش می دهد. این نتایج حاکی است که آموزش مهارت های زندگی کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی را افزایش می دهد. این نتایج تلویحات مهمی در زمینه آموزش و خدمات مشاوره ای برای این دانش آموزان به عنوان بخش مهمی از درمان دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کاظمی، رضا، مومنی، سویل، و کیامرثی، آذر. (1390). بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 1(1)، 94-108. SID. https://sid.ir/paper/210120/fa

Vancouver: کپی

کاظمی رضا، مومنی سویل، کیامرثی آذر. بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1390؛1(1):94-108. Available from: https://sid.ir/paper/210120/fa

IEEE: کپی

رضا کاظمی، سویل مومنی، و آذر کیامرثی، “بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 1، pp. 94–108، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210120/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button