مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ادراک خود و مشکلات خواب در دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کاستی توجه، اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 41

چکیده

 پژوهش حاضر جهت مقایسه ی ادراک خود و مشکلات خواب در دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی کاستی توجه, اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی آن جام شد. آزمودنی های پژوهش مقایسه ای حاضر, شامل دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی (1391) در مدارس عادی شهرستان پارس آباد بودند. 60 دانش آموز (20 نفر بیش فعال کاستی توجه, 20 نفر دارای اختلال یادگیری, 20 نفر عادی) با نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. داده ها با پرسش نامه های کانرز, یادگیری کلورادو, ادراک خود و عادات خواب گردآوری شد و با آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون تعقیبی LSD تحلیل گردید. نتایج نشان داد دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در شایستگی تحصیلی, مقبولیت اجتماعی, سلوک رفتاری, ظاهر فیزیکی و ارزش کلی خود و دانش آموزان دارای اختلال بیش فعالی کاستی توجه در مقبولیت اجتماعی و سلوک رفتاری به طور معنا داری ضعیف تر از گروه عادی هستند وکودکان دارای اختلال یادگیری و بیش فعالی کاستی توجه, مشکلات خواب بیش تری از گروه عادی داشتند. بنابراین توجه به برنامه های آموزشی و درمانی موثر بر ادراک خود و خواب در این دانش آموزان اهمیت ویژه ای دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رستم اوغلی، زهرا، جانی، ستاره، پوراسمعلی، اصغر، و صالحی، مجتبی. (1392). مقایسه ادراک خود و مشکلات خواب در دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کاستی توجه, اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی. ناتوانی های یادگیری، 3(2 (پیاپی 9))، 21-41. SID. https://sid.ir/paper/210123/fa

    Vancouver: کپی

    رستم اوغلی زهرا، جانی ستاره، پوراسمعلی اصغر، صالحی مجتبی. مقایسه ادراک خود و مشکلات خواب در دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کاستی توجه, اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛3(2 (پیاپی 9)):21-41. Available from: https://sid.ir/paper/210123/fa

    IEEE: کپی

    زهرا رستم اوغلی، ستاره جانی، اصغر پوراسمعلی، و مجتبی صالحی، “مقایسه ادراک خود و مشکلات خواب در دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کاستی توجه, اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 2 (پیاپی 9)، pp. 21–41، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210123/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button