Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,103
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

864
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 91

چکیده

 هدف این مطالعه, مقایسه نارسایی هیجانی, باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش از نوع علی-مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی (دختر و پسر) با و بدون ناتوانی های یادگیری شهر ایلام در سال تحصیلی 93-92 بود. آزمودنی های پژوهش, 30 نفر از دانش آموزان با ناتوانی یادگیری بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و 30 نفر از دانش آموزان عادی نیز به شیوه همتاسازی (بر اساس, سن, جنس و پایه تحصیلی) انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, مقیاس آلکسی تایمی تورنتو, پرسش نامه خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران و مقیاس عزت نفس روزنبرگ بود. نتایج نشان داد که بین دو گروه از دانش آموزان در نارسایی هیجانی, باورهای خودکارآمدی و عز ت نفس تفاوت معناداری وجود دارد. یافته های پژوهش حاضر حاکی از مشکلات دانش آموزان ناتوان یادگیری در توانایی های هیجانی است. همچنین به دلیل آن که انتظارات پایینی از خود دارند, سطوح پایینی از باورهای خودکارآمدی و عزت نفس را تجربه می کنند. بنابراین توجه به برنامه های آموزشی و خدمات مشاوره ای برای این دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نریمانی، محمد، و وحیدی، زهره. (1392). مقایسه نارسایی هیجانی, باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 3(2 (پیاپی 9))، 78-91. SID. https://sid.ir/paper/210128/fa

Vancouver: کپی

نریمانی محمد، وحیدی زهره. مقایسه نارسایی هیجانی, باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛3(2 (پیاپی 9)):78-91. Available from: https://sid.ir/paper/210128/fa

IEEE: کپی

محمد نریمانی، و زهره وحیدی، “مقایسه نارسایی هیجانی, باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 2 (پیاپی 9)، pp. 78–91، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210128/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا