Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,468
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,239
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانی فیلیالی بر سواد هیجانی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 31

چکیده

 ازجمله مشکلات کودکان دارای اختلال یادگیری خاص, سواد هیجانی پایین است. هدف پژوهش حاضر, اثربخشی بازی درمانی فیلیالی بر سواد هیجانی کودکان دارای اختلالات یادگیری خاص بود. طرح پژوهش آزمایشی (پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل) بود. از میان کل مادران کودکان دارای اختلال یادگیری خاص, 32 مادر که سواد هیجانی کودکان خود را پایین ارزیابی کرده بودند به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از ابزار ارزیابی سواد هیجانی-نسخه ی والدین استفاده شد. بازی درمانی فیلیالی به صورت گروهی در ده جلسه ی دو ساعته برای گروه آزمایش اعمال شد و گروه کنترل در این مدت آموزشی دریافت نکردند. برای تجزیه وتحلیل داده ها از تحلیل کواریانس یک راهه (آنکوا) و تحلیل کواریانس چندمتغیری (مانکوا) استفاده شد. نتایج نشان داد که بازی درمانی فیلیالی بر بهبود سواد هیجانی (همدلی, انگیزش, خودتنظیمی و مهارت های اجتماعی) کودکان دارای اختلال یادگیری خاص تاثیر معنی دار داشته است. بر اساس نتایج, بازی درمانی فیلیالی برای بهبود مشکلات هیجانی و به ویژه مشکل سواد هیجانی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آریاپوران، سعید، و گرجی چالسپاری، مهرنوش. (1398). اثربخشی بازی درمانی فیلیالی بر سواد هیجانی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری، 9(1 )، 7-31. SID. https://sid.ir/paper/210130/fa

    Vancouver: کپی

    آریاپوران سعید، گرجی چالسپاری مهرنوش. اثربخشی بازی درمانی فیلیالی بر سواد هیجانی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1398؛9(1 ):7-31. Available from: https://sid.ir/paper/210130/fa

    IEEE: کپی

    سعید آریاپوران، و مهرنوش گرجی چالسپاری، “اثربخشی بازی درمانی فیلیالی بر سواد هیجانی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص،” ناتوانی های یادگیری، vol. 9، no. 1 ، pp. 7–31، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210130/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا