مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه راهبردهای یادگیری شناختی، فراشناختی و برنامه ریزی شناختی در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی با دانش آموزان عادی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 22

چکیده

 این مطالعه با هدف مقایسه راهبردهای یادگیری شناختی, فراشناختی و برنامه ریزی شناختی در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع علی-مقایسه ای بود. جامعه آماری, دانش آموزان پسر 11 ساله دارای اختلال یادگیری خاص شهر اردبیل بوده که در مراکز اختلال یادگیری در سال تحصیلی 94-95 مشغول به تحصیل بودند. از بین این دانش آموزان 25 دانش آموز با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. گروه بهنجار نیز شامل 25 دانش آموز بهنجار بود که با توجه به سن, هوش, وضعیت اجتماعی, اقتصادی, مقطع تحصیلی و عدم سابقه اختلال های روان شناختی از بین چند مدرسه به منظور مقایسه با این گروه همتا و با روش تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسش نامه های شناختی و فراشناختی ولترز, مازهای پرتئوس (برنامه ریزی شناختی) و آزمون هوشی ریون جمع آوری و از طریق تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) و t مستقل تجزیه و تحلیل شدند. یافته های این پژوهش نشان داد که دانش آموزان دارای اختلال ریاضی در راهبردهای شناختی و فراشناختی و برنامه ریزی شناختی با دانش آموزان عادی تفاوت معناداری دارند و در این مؤلفه ها به صورت معناداری پایین تر از همتایان عادی خود بودند. بنابراین دانش آموزان دارای اختلال ریاضی, عملکرد پایین تری نسبت به دانش آموزان عادی در مؤلفه های راهبردهای یادگیری و برنامه ریزی شناختی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی شریف، علی، و لاله، حدیثه. (1397). مقایسه راهبردهای یادگیری شناختی, فراشناختی و برنامه ریزی شناختی در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی با دانش آموزان عادی. ناتوانی های یادگیری، 8(1 (پیاپی 28) )، 7-22. SID. https://sid.ir/paper/210142/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی شریف علی، لاله حدیثه. مقایسه راهبردهای یادگیری شناختی, فراشناختی و برنامه ریزی شناختی در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی با دانش آموزان عادی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1397؛8(1 (پیاپی 28) ):7-22. Available from: https://sid.ir/paper/210142/fa

    IEEE: کپی

    علی رضایی شریف، و حدیثه لاله، “مقایسه راهبردهای یادگیری شناختی, فراشناختی و برنامه ریزی شناختی در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی با دانش آموزان عادی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 1 (پیاپی 28) ، pp. 7–22، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210142/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button