Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,637
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

954
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه انسجام مرکزی در کودکان با نارساخوانی، نارسانویسی، نارسایی در حساب و کودکان عادی

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 98

چکیده

 امروزه تلاش های زیادی برای بررسی وضعیت شناختی کودکان دارای ناتوانی های یادگیری صورت می گیرد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه انسجام مرکزی در کودکان با نارساخوانی, نارسانویسی, نارسایی در حساب و کودکان عادی انجام شد. این پژوهش به لحاظ هدف بنیادی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع علی مقایسه ای می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دارای اختلال نارساخوانی, نارسانویسی و نارسایی در حساب هشت تا 12 ساله هستندکه در شهر تهران در سال تحصیلی 1392-1391 مشغول به تحصیل بوده و در مراکز ناتوانی های یادگیری شهر تهران مشغول طی کردن فرایند ارزیابی, تشخیص و یا درمان بودند. همچنین کلیه دانش آموزان عادی هشت تا 12 ساله که در شهر تهران در سال تحصیلی مذکور مشغول به تحصیل بودند. از جامعه آماری به تعداد مساوی هر گروه 70 نفر (در مجموع 280 نفر) به روش در دسترس از گروه نارساخوانی, نارسانویسی و نارسایی در حساب و تصادفی خوشه ای از دانش آموزان عادی به عنوان نمونه در پژوهش حاضر انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری تکلیف طراحی قطعات توسط شاه و فریث بود. داده ها با روش آماری تحلیل واریانس یک راهه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین گروه کودکان عادی و کودکان با نارساخوانی, نارسانویسی و نارسایی در حساب در میانگین نمره های انسجام مرکزی و همچنین در میانگین زمان صرف شده تفاوت معنادار وجود دارد, ولی بین کودکان با نارساخوانی, نارسانویسی و نارسایی در حساب در میانگین نمره ها و میانگین زمان صرف شده تفاوتی مشاهده نشد. از یافته های این پژوهش نتیجه گرفته می شود که یکی از علل احتمالی تفاوت کودکان با ناتوانی یادگیری و کودکان عادی نقص در انسجام مرکزی آنان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی پور، احمد، و مهدوی نجم آبادی، زهرا. (1393). مقایسه انسجام مرکزی در کودکان با نارساخوانی, نارسانویسی, نارسایی در حساب و کودکان عادی. ناتوانی های یادگیری، 3(4)، 80-98. SID. https://sid.ir/paper/210147/fa

    Vancouver: کپی

    علی پور احمد، مهدوی نجم آبادی زهرا. مقایسه انسجام مرکزی در کودکان با نارساخوانی, نارسانویسی, نارسایی در حساب و کودکان عادی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1393؛3(4):80-98. Available from: https://sid.ir/paper/210147/fa

    IEEE: کپی

    احمد علی پور، و زهرا مهدوی نجم آبادی، “مقایسه انسجام مرکزی در کودکان با نارساخوانی, نارسانویسی, نارسایی در حساب و کودکان عادی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 4، pp. 80–98، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210147/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا