Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,543
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

921
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نیم رخ کارکردهای اجرایی و توجه کودکان عادی وکودکان دچار ناتوانی های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 111

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه نیم رخ کارکردهای اجرایی و توجه کودکان عادی و کودکان دچار ناتوانی های یادگیری صورت گرفت. این مطالعه به صورت پس روی دادی (علی- مقایسه ‎ای) انجام شد. بدین منظور 30 نفر از مادران دانش آموزان عادی به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و30 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه تشخیصی عصب روان شناختی کانرز و ماتریس های پیشرونده ریون استفاده شد. داده های حاصل از پژوهش با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغییری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد بین توجه و کارکردهای اجرایی دو گروه عادی و دچار ناتوانی های یادگیری تفاوت معنادار وجود دارد. نتایج نشان می دهد کودکان دچار ناتوانی های یادگیری در مقایسه با کودکان عادی در کارکردهای اجرایی و توجه عملکرد ضعیف تری دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلمزن، شیما، مرادی، محمدرضا، و عابدی، احمد. (1393). مقایسه نیم رخ کارکردهای اجرایی و توجه کودکان عادی وکودکان دچار ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 3(4)، 99-111. SID. https://sid.ir/paper/210148/fa

    Vancouver: کپی

    قلمزن شیما، مرادی محمدرضا، عابدی احمد. مقایسه نیم رخ کارکردهای اجرایی و توجه کودکان عادی وکودکان دچار ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1393؛3(4):99-111. Available from: https://sid.ir/paper/210148/fa

    IEEE: کپی

    شیما قلمزن، محمدرضا مرادی، و احمد عابدی، “مقایسه نیم رخ کارکردهای اجرایی و توجه کودکان عادی وکودکان دچار ناتوانی های یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 4، pp. 99–111، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210148/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا