مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,361
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تسلط نیم کره های مغزی A،B ،C و D دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 79

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مقایسه تسلط نیم کره های مغزی A, B,C وD دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر عادی و ناتوان یادگیری دوره راهنمایی شهر اردبیل بود. نمونه پژوهش به 80 نفر (شامل 40 دانش آموز عادی و 40 دانش آموز ناتوان یادگیری) بود که به صورت نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند, برای جمع آوری داده ها از آزمون هوش ریون و پرسش نامه تسلط نیم کره های مغزی هرمن استفاده شده است. روش تحقیق از نوع علی- مقایسه ای بوده, برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان داد که بین دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری در هر چهار نیم کره مغزی تفاوت معناداری وجود دارد. بدین معنی که دانش آموزان ناتوان یادگیری در هر چهار نیم کره نمره کم تری نسبت به دانش آموزان عادی به دست آوردند. در ادبیات آموزشی این مطلب اثبات شده, یادگیری زمانی موثر است که کل مغز در فرایند یادگیری درگیر باشد به همین دلیل فعالیت های آموزشی باید به نحوی تنظیم شوند که از قابلیت های هر چهار سبک تفکر استفاده کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صبحی قراملکی، ناصر، ابوالقاسمی، عباس، و دهقان، حمیدرضا. (1393). مقایسه تسلط نیم کره های مغزی A,B ,C و D دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 3(4)، 59-79. SID. https://sid.ir/paper/210153/fa

    Vancouver: کپی

    صبحی قراملکی ناصر، ابوالقاسمی عباس، دهقان حمیدرضا. مقایسه تسلط نیم کره های مغزی A,B ,C و D دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1393؛3(4):59-79. Available from: https://sid.ir/paper/210153/fa

    IEEE: کپی

    ناصر صبحی قراملکی، عباس ابوالقاسمی، و حمیدرضا دهقان، “مقایسه تسلط نیم کره های مغزی A,B ,C و D دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 4، pp. 59–79، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210153/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button