مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,044
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه انگیزش تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان با و بدون نارساخوانی

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 58

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه انگیزش تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی و عادی انجام گرفت. روش این پژوهش, علی- مقایسه ای بود. کلیه دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی و کلیه دانش آموزان عادی اداره آموزش و پرورش شهر اردبیل در سال تحصیلی 93-92 جامعه آماری این پژوهش را تشکیل دادند که از هر دو گروه تعداد 15 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده جهت مقایسه انتخاب شدند. اعضای نمونه به پرسش نامه های انگیزش تحصیلی و اشتیاق به مدرسه به صورت انفرادی پاسخ دادند. داده های جمع آوری شده نیز با استفاده از ابزارهای آمار توصیفی چون میانگین و انحراف معیار طبقه بندی و با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) تحلیل شد. نتایج نشان داد که میانگین نمرات گروه مبتلا به نارساخوانی در متغیرهای انگیزش درونی, انگیزش درونی برای دانستن و نمره کلی انگیزش تحصیلی, اشتیاق رفتاری, اشتیاق هیجانی و نمره کلی اشتیاق به مدرسه به طور معناداری پایین تر از گروه عادی می باشد. نتایج این پژوهش به نقش متغیرهای مدرسه در یادگیری این دانش آموزان اشاره دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زلالی، بهروز، و قربانی، فاطمه. (1393). مقایسه انگیزش تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان با و بدون نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری، 3(4)، 44-58. SID. https://sid.ir/paper/210154/fa

    Vancouver: کپی

    زلالی بهروز، قربانی فاطمه. مقایسه انگیزش تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان با و بدون نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1393؛3(4):44-58. Available from: https://sid.ir/paper/210154/fa

    IEEE: کپی

    بهروز زلالی، و فاطمه قربانی، “مقایسه انگیزش تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانش آموزان با و بدون نارساخوانی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 4، pp. 44–58، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button