Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,819
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,003
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش خودآموزی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 67

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش با روش خودآموزی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر دارای اختلال ریاضی در پایه پنجم ابتدایی انجام شد. به این منظور, بیست دانش آموز به روش نمونه گیری چند مرحله ای (قضاوت معلم, فهرست تشخیصی DSM-IV, آزمون ریون و آزمون حل مساله ریاضی) از دوازده پایه پنجم ابتدایی شهرستان رفسنجان انتخاب شدند. طرح پژوهش از نوع شبه آزمایشی است و گروه های کلاسی دانش آموزان به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. دانش آموزان با نمرات پیش آزمون و پس آزمون همتاسازی شده و گروه کنترل در طی 12 جلسه 45 دقیقه ای با روش خودآموزی و گروه گواه به همان روش سنتی و شیوه معمول آموزش دیدند. نتایج با استفاده از روش آماری تحلیل کواریانس نشان داد که عملکرد حل مساله ریاضی در دانش آموزان گروه آزمایش به طور معناداری نسبت به گروه گواه افزایش یافته است. می توان نتیجه گرفت که روش خودآموزی باعث بهبود عملکرد حل مساله ریاضی در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غباری بناب، باقر، نصرتی، فاطمه، و غلامحسین زاده، حسن. (1393). تاثیر روش خودآموزی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 3(3 (پیاپی 10))، 55-67. SID. https://sid.ir/paper/210164/fa

Vancouver: کپی

غباری بناب باقر، نصرتی فاطمه، غلامحسین زاده حسن. تاثیر روش خودآموزی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1393؛3(3 (پیاپی 10)):55-67. Available from: https://sid.ir/paper/210164/fa

IEEE: کپی

باقر غباری بناب، فاطمه نصرتی، و حسن غلامحسین زاده، “تاثیر روش خودآموزی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان اختلال ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 3 (پیاپی 10)، pp. 55–67، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210164/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا