مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,937
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه راهبردهای خودتنظیمی، خلاقیت و جهت گیری هدف در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 78

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور مقایسه راهبردهای خودتنظیمی, خلاقیت و جهت گیری هدف در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی و دانش آموزان به هنجار صورت گرفت. این پژوهش از نوع علی- مقایسه ای است. نمونه پژوهش حاضر شامل 60 دانش آموز مبتلا به اختلال ریاضی بود که با 60 دانش آموز به هنجار از طریق روش تصادفی انتخاب و با هم مقایسه شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه جهت گیری هدف, پرسش نامه خلاقیت, پرسش نامه خودتنظیمی و آزمون ریاضی کی مت استفاده شد. داده های پژوهش با روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری, تجزیه وتحلیل شدند. نتایج نشان داد که میانگین متغیرهای خودتنظیمی, خلاقیت و جهت گیری هدف در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی نسبت به دانش آموزان به هنجار کم تر است. این یافته ها تلویحات مهمی در زمینه آموزش مهارت های خودتنظیمی و خلاقیت در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مصطفی سرباز، زهرا، ابوالقاسمی، عباس، و رستم اوغلی، سهیلا. (1393). مقایسه راهبردهای خودتنظیمی, خلاقیت و جهت گیری هدف در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 3(3 (پیاپی 10))، 68-78. SID. https://sid.ir/paper/210165/fa

    Vancouver: کپی

    مصطفی سرباز زهرا، ابوالقاسمی عباس، رستم اوغلی سهیلا. مقایسه راهبردهای خودتنظیمی, خلاقیت و جهت گیری هدف در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1393؛3(3 (پیاپی 10)):68-78. Available from: https://sid.ir/paper/210165/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مصطفی سرباز، عباس ابوالقاسمی، و سهیلا رستم اوغلی، “مقایسه راهبردهای خودتنظیمی, خلاقیت و جهت گیری هدف در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 3 (پیاپی 10)، pp. 68–78، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210165/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button