مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی بسته آموزشی چندرسانه ای با تاکید بر مهارت های بنیادی یادگیری و بررسی اثربخشی آن بر کاهش علائم اختلال دیکته

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 54

چکیده

 اختلال دیکته یکی از شایع ترین اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان ابتدایی است که 30 درصد از تمام اختلال های یادگیری را به خود اختصاص داده است. هدف از پژوهش حاضر طراحی بسته آموزشی چندرسانه ای با تاکید بر مهارت های بنیادی یادگیری دیکته و بررسی اثربخشی آن در کاهش علائم اختلال دیکته بوده است. روش این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون و گروه کنترل بوده و جامعه آماری آن شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه سوم شهر بیجار در سال تحصیلی 92-91 بوده است. پس از اعمال ملاک های ورود به پژوهش, 30 نفر از دانش آموزان به صورت در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش آزمون هوش وکسلر, آزمون محقق ساخته دیکته و بسته آموزشی چندرسانه ای و تکلیف خانگی بوده است. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که برنامه آموزش چندرسانه ای با تقویت مهارت های ادراک دیداری, توالی دیداری, حافظه دیداری و تمیز دیداری, در کاهش مشکلات دیکته دانش آموزان دارای این نوع اختلال یادگیری موثر بوده است(p<0.01). با توجه به اثر بخشی این نرم افزار پیشنهاد می شود برای کاهش مشکلات دیکته دانش آموزان در کلاس های درس از شیوه های آموزشی نوین برای تقویت مهارت های نام برده استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی، سمیرا، کیان ارثی، فرحناز، و رحیمیان بوگر، اسحاق. (1393). طراحی بسته آموزشی چندرسانه ای با تاکید بر مهارت های بنیادی یادگیری و بررسی اثربخشی آن بر کاهش علائم اختلال دیکته. ناتوانی های یادگیری، 3(3 (پیاپی 10))، 38-54. SID. https://sid.ir/paper/210169/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی سمیرا، کیان ارثی فرحناز، رحیمیان بوگر اسحاق. طراحی بسته آموزشی چندرسانه ای با تاکید بر مهارت های بنیادی یادگیری و بررسی اثربخشی آن بر کاهش علائم اختلال دیکته. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1393؛3(3 (پیاپی 10)):38-54. Available from: https://sid.ir/paper/210169/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا عبدالهی، فرحناز کیان ارثی، و اسحاق رحیمیان بوگر، “طراحی بسته آموزشی چندرسانه ای با تاکید بر مهارت های بنیادی یادگیری و بررسی اثربخشی آن بر کاهش علائم اختلال دیکته،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 3 (پیاپی 10)، pp. 38–54، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210169/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button