مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,586
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ناگویی خلقی وکنترل عواطف در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف این مطالعه مقایسه ناگویی خلقی و کنترل عواطف در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش علی – مقایسه ای از نوع مقطعی - مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران دانش آموزان 9 تا 15 ساله با و بدون ناتوانی یادگیری شهر خرم آباد در سال 1391 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل 50 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و 50 نفر از مادران دانش آموزان عادی به شیوه همتاسازی (بر اساس سن مادر, تحصیلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس های ناگویی خلقی و کنترل عواطف استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دو گروه از مادران در ناگویی خلقی و کنترل عواطف تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.001). این نتایج نشان می دهد که مادران این دانش آموزان به دلیل انتظار های غیر واقع بینانه و سرزنش مداوم خود سطوح بالایی از اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند. این مادران به دلیل عدم آگاهی هیجانی و ناتوانی در پردازش شناختی احساسات خود, معمولا قادر به شناسایی, درک و یا توصیف هیجان های خویش نیستند و توانایی محدودی در سازگاری با شرایط تنش زا دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بگیان کوله مرز، محمدجواد، درتاج، فریبرز، و محمدامینی، مهدی. (1391). مقایسه ناگویی خلقی وکنترل عواطف در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 2(2)، 6-24. SID. https://sid.ir/paper/210171/fa

    Vancouver: کپی

    بگیان کوله مرز محمدجواد، درتاج فریبرز، محمدامینی مهدی. مقایسه ناگویی خلقی وکنترل عواطف در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛2(2):6-24. Available from: https://sid.ir/paper/210171/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد بگیان کوله مرز، فریبرز درتاج، و مهدی محمدامینی، “مقایسه ناگویی خلقی وکنترل عواطف در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 2، pp. 6–24، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210171/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button