Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,679
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,003
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هیجانی، تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 122

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی اثر بخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هیجانی, تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی بود. این پژوهش آزمایشی و از نوع پیش آزمون وپس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر سال دوم و سوم مقطع راهنمایی شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 91-90 تشکیل می دهند. آزمودنی های پژوهش شامل 40 دانش آموز دارای اختلال ریاضی بود که از میان دانش آموزان پنج مدرسه راهنمایی شهر اردبیل به صورت تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل (20 نفر برای هرگروه) گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها ازپرسشنامه پردازش هیجانی, تکانشوری و حواس پرتی استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس(MANCOVA) نشان داد برنامه درمانی کنترل تکانه بر پردازش هیجانی, تکانشوری و حواس پرتی تاثیر دارد به این صورت که منجر به کاهش هیجانات منفی, تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی می شود. این نتایج نیز تلویحات مهمی در زمینه پیشگیری, آسیب شناسی و درمان این اختلال دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نریمانی، محمد. (1391). اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هیجانی, تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 2(2)، 101-122. SID. https://sid.ir/paper/210174/fa

Vancouver: کپی

نریمانی محمد. اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هیجانی, تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛2(2):101-122. Available from: https://sid.ir/paper/210174/fa

IEEE: کپی

محمد نریمانی، “اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هیجانی, تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 2، pp. 101–122، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210174/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا