مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های یادگیری، ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با و بدون ناتوان یادگیری بود. جامعه آماری پژوهش حاضر, شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر عادی و ناتوانی یادگیری دوره راهنمایی شهر اردبیل در سال تحصیلی 91 - 1390 بودند. نمونه پژوهش به حجم 80 نفر (شامل 40 دانش آموزان عادی و 40 دانش آموزان ناتوان در یادگیری) بودند که به صورت نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند, برای جمع آوری داده ها از آزمون هوش ریون, پرسش نامه سبک های یادگیری کلب و پرسش نامه ابعاد شخصیتی (NEO-FFI) استفاده شده است. روش تحقیق از نوع علی - مقایسه ای بوده و برای تجزیه و تحلیل داده از تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان داد که بین دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری در سه مولفه از مولفه های ابعاد شخصیت یعنی درون گرایی - برون گرایی, تجربه پذیری و وظیفه شناسی و همچنین از لحاظ سبک های یادگیری در تمامی زیرمقیاس ها بین دو گروه تفاوت معنادار وجود دارد. یافته های این تحقیق نشان داد که دانش آموزان ناتوان در یادگیری از لحاظ ویژگی های شخصیتی و همچنین نحوه یادگیری با دانش آموزان عادی متفاوت اند. توجه به این تفاوت ها و نحوه تدریسی که با سبک یادگیری دانش آموزان و همچنین شخصیتی آنان هماهنگ باشد باعث می شود که این گروه از دانش آموزان مطالب درسی را بهتر بیاموزند و از خود و یادگیریشان احساس رضایت کنند که این خود موجب تشکیل یک خودپنداره مثبت در دانش آموزان ناتوان یادگیری و به تبع آن عملکرد مثبت آنان خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صبحی قراملکی، ناصر، حاجلو، نادر، و غلام زاده، حانیه. (1392). مقایسه سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 2(4 (پیاپی 7))، 82-102. SID. https://sid.ir/paper/210179/fa

    Vancouver: کپی

    صبحی قراملکی ناصر، حاجلو نادر، غلام زاده حانیه. مقایسه سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 7)):82-102. Available from: https://sid.ir/paper/210179/fa

    IEEE: کپی

    ناصر صبحی قراملکی، نادر حاجلو، و حانیه غلام زاده، “مقایسه سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 4 (پیاپی 7)، pp. 82–102، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210179/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button