مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,304
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,579
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ویژگی های رفتاری و رشد اجتماعی کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 124 | صفحه پایان 139

چکیده

 هدف این پژوهش مقایسه ویژگی های رفتاری و رشد اجتماعی دانش آموزان ناتوان در یادگیری با دانش آموزان بدون مشکلات یادگیری است. نمونه این پژوهش 45 دانش آموز ناتوان در یادگیری مراجعه کننده به مرکز مشکلات یادگیری رشت و 45 دانش آموز بدون مشکل یادگیری بودند. آزمون خواندن و نوشتن فلاح چای, آزمون ریاضی کی مت, فهرست وارسی ویژگی های رفتاری کودکان آشنباخ و ادلبروک و مقیاس رشد اجتماعی واینلند اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که بین ویژگی های رفتاری کودکان ناتوان در یادگیری و کودکان بدون مشکل یادگیری تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین رشد اجتماعی کودکان ناتوان در یادگیری پایین تر از کودکان بدون مشکل یادگیری است. این نتایج ضرورت توجه بیشتر به ویژگی های رفتاری و تقویت رشد اجتماعی کودکان ناتوان در یادگیری را مطرح می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کافی، سیدموسی، زینعلی، شینا، خسروجاوید، مهناز، و میاه نهری، فریده. (1392). مقایسه ویژگی های رفتاری و رشد اجتماعی کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 2(4 (پیاپی 7))، 124-139. SID. https://sid.ir/paper/210180/fa

Vancouver: کپی

کافی سیدموسی، زینعلی شینا، خسروجاوید مهناز، میاه نهری فریده. مقایسه ویژگی های رفتاری و رشد اجتماعی کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 7)):124-139. Available from: https://sid.ir/paper/210180/fa

IEEE: کپی

سیدموسی کافی، شینا زینعلی، مهناز خسروجاوید، و فریده میاه نهری، “مقایسه ویژگی های رفتاری و رشد اجتماعی کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 4 (پیاپی 7)، pp. 124–139، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210180/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا