مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانی گروهی به شیوه شناختی رفتاری بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال خواندن

صفحات

 صفحه شروع 140 | صفحه پایان 153

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی اثربخشی بازی درمانی گروهی به شیوه شناختی - رفتاری بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال خواندن انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهرستان گرگان را تشکیل می دهند. که از بین آن ها 28 نفر به شیوه تصادفی انتخاب, 14 نفر در گروه آزمایش و 14 نفر در گروه کنترل به صورت واگذاری تصادفی جایگزین شدند. سپس بازی درمانی گروهی به شیوه شناختی - رفتاری هفته ایی دو بار به مدت 45 دقیقه و در ده جلسه بر روی گروه آزمایش اجرا شد. ابزار جمع آوری داده ها عبارت است از: پرسش نامه مشکلات رفتاری راتر (فرم معلم) که به صورت پیش و پس آزمون اجرا شد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس شدند. نتایج نشان داد که آموزش بازی درمانی موجب کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال خواندن شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ملک، مریم، حسن زاده، رمضان، و تیرگری، عبدالحکیم. (1392). اثربخشی بازی درمانی گروهی به شیوه شناختی رفتاری بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال خواندن. ناتوانی های یادگیری، 2(4 (پیاپی 7))، 140-153. SID. https://sid.ir/paper/210182/fa

Vancouver: کپی

ملک مریم، حسن زاده رمضان، تیرگری عبدالحکیم. اثربخشی بازی درمانی گروهی به شیوه شناختی رفتاری بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال خواندن. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 7)):140-153. Available from: https://sid.ir/paper/210182/fa

IEEE: کپی

مریم ملک، رمضان حسن زاده، و عبدالحکیم تیرگری، “اثربخشی بازی درمانی گروهی به شیوه شناختی رفتاری بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال خواندن،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 4 (پیاپی 7)، pp. 140–153، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210182/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button