مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر میزان خطاهای املای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر, تعییین اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر میزان خطاهای املای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری بود. روش پژوهش آزمایشی و از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. بدین منظور 30 دانش آموز دختر با ناتوانی یادگیری املا پایه سوم ابتدایی به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب و به روش تصادفی در گروه های آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر), گمارده شدند. ابزارهای مورد استفاده به منظور جمع آوری داده ها شامل آزمون هوش ریون, پرسش نامه هوش های گاردنر و آزمون املا بود. آموزش بر روی گروه آزمایش در 12 جلسه ارائه گردید. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر میزان خطاهای املا دانش آموزان با ناتوانی یادگیری املا موثر است. این نتایج می تواند به عنوان یک روش مداخله ای در بهبود اشکالات املا در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری املا مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رنجبری، فهیمه، ملک پور، مختار، و فرامرزی، سالار. (1392). اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر میزان خطاهای املای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. ناتوانی های یادگیری، 2(4 (پیاپی 7))، 45-60. SID. https://sid.ir/paper/210185/fa

    Vancouver: کپی

    رنجبری فهیمه، ملک پور مختار، فرامرزی سالار. اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر میزان خطاهای املای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 7)):45-60. Available from: https://sid.ir/paper/210185/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه رنجبری، مختار ملک پور، و سالار فرامرزی، “اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بر میزان خطاهای املای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 4 (پیاپی 7)، pp. 45–60، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button