Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,717
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,577
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش عزت نفس و اضطراب امتحان در پیش بینی رضایت از زندگی دانش آموزان پسر دارای اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف این مطالعه, بررسی نقش عزت نفس و اضطراب امتحان در پیش بینی رضایت از زندگی دانش آموزان پسر دارای اختلال ریاضی بود. روش این پژوهش از نوع همبستگی است. نمونه این پژوهش 60 نفر از دانش آموزان پسر دارای اختلال ریاضی دوره راهنمایی شهرستان دلیجان بودند که از میان دانش آموزان شهرستان دلیجان به صورت نمونه گیری تصادفی مرحله ای انتخاب گردیدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون ریاضی کی مت, مقیاس رضایت زندگی, مقیاس عزت نفس روزنبرگ و مقیاس اضطراب امتحان استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که عزت نفس (r=0.43) و اضطراب امتحان (r=0.37) با رضایت از زندگی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی رابطه معناداری دارند (P<0.001). نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد که اضطراب امتحان و عزت نفس برای پیش بینی رضایت از زندگی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی معنادار هستند (p<0.01). این نتایج بیان می کند که با افزایش سطوح عزت نفس و کاهش سطوح اضطراب امتحان, رضایت از زندگی این دانش آموزان افزایش می یابد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رجبی، سعید، ابوالقاسمی، عباس، و عباسی، مسلم. (1391). نقش عزت نفس و اضطراب امتحان در پیش بینی رضایت از زندگی دانش ‌آموزان پسر دارای اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 1(3)، 46-62. SID. https://sid.ir/paper/210186/fa

Vancouver: کپی

رجبی سعید، ابوالقاسمی عباس، عباسی مسلم. نقش عزت نفس و اضطراب امتحان در پیش بینی رضایت از زندگی دانش ‌آموزان پسر دارای اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛1(3):46-62. Available from: https://sid.ir/paper/210186/fa

IEEE: کپی

سعید رجبی، عباس ابوالقاسمی، و مسلم عباسی، “نقش عزت نفس و اضطراب امتحان در پیش بینی رضایت از زندگی دانش ‌آموزان پسر دارای اختلال ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 3، pp. 46–62، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210186/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا