Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,585
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,822
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دختر دچار نارساخوانی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 117

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر نارساخوان انجام شد. جامعه آماری پژوهش, شامل کلیه دانش آموزان دختر نارساخوان مراجعه کننده به مراکز اختلالات یادگیری شهر کرمانشاه بود که از میان آنها نمونه ای به حجم 120 نفر به روش نمونه گیری موجود انتخاب شد و پس از تکمیل پرسشنامه پرخاشگری آیزنک 30 نفر که بیشترین نمره را داشتند, انتخاب گردید و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 6 جلسه به نقاشی آزاد پرداختند. بعد از مداخله برای هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. طرح پژوهش آزمایشی بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون پرخاشگری در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. از یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دختر دچار نارساخوانی موثر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کرمی، جهانگیر، علیخانی، مصطفی، زکی یی، علی، و خدادادی، کامران. (1391). اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه‌ دانش ‌آموزان دختر دچار نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری، 1(3)، 105-117. SID. https://sid.ir/paper/210189/fa

Vancouver: کپی

کرمی جهانگیر، علیخانی مصطفی، زکی یی علی، خدادادی کامران. اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه‌ دانش ‌آموزان دختر دچار نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛1(3):105-117. Available from: https://sid.ir/paper/210189/fa

IEEE: کپی

جهانگیر کرمی، مصطفی علیخانی، علی زکی یی، و کامران خدادادی، “اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه‌ دانش ‌آموزان دختر دچار نارساخوانی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 3، pp. 105–117، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210189/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا