Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,054
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,892
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف این مطالعه, مقایسه باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش از نوع مقطعی - مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی (دختر و پسر) با و بدون ناتوانی های یادگیری شهر اردبیل در سال 1390 بود. آزمودنی های پژوهش, 40 نفر از دانش آموزان با ناتوانی یادگیری بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و 40 نفر از دانش آموزان عادی به شیوه همتاسازی (بر اساس سن, جنس, پایه تحصیلی, مدرسه و پایگاه اقتصادی - اجتماعی) انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران و پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس بود. نتایج نشان داد که بین دو گروه از دانش آموزان در باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تفاوت معناداری وجود دارد. بدین معنا که دانش آموزان با ناتوانی یادگیری به دلیل سطوح پایین انتظارات از خود, سطوح پایینی از باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت را تجربه می کنند. این نتایج تلویحات مهمی در زمینه آموزش و خدمات مشاوره ای این دانش آموزان دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

علایی خرایم، رقیه، نریمانی، محمد، و علایی خرایم، سارا. (1391). مقایسه‌ باورهای خودکارآمدی و انگیزه‌ پیشرفت در میان دانش ‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 1(3)، 85-104. SID. https://sid.ir/paper/210192/fa

Vancouver: کپی

علایی خرایم رقیه، نریمانی محمد، علایی خرایم سارا. مقایسه‌ باورهای خودکارآمدی و انگیزه‌ پیشرفت در میان دانش ‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛1(3):85-104. Available from: https://sid.ir/paper/210192/fa

IEEE: کپی

رقیه علایی خرایم، محمد نریمانی، و سارا علایی خرایم، “مقایسه‌ باورهای خودکارآمدی و انگیزه‌ پیشرفت در میان دانش ‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 3، pp. 85–104، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210192/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا