مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,157
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه وجدان تحصیلی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 37

چکیده

 هدف این پژوهش مقایسه وجدان تحصیلی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش یک مطالعه مقایسه ای و از نوع مورد - شاهدی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه دوم و سوم راهنمایی با و بدون ناتوانی یادگیری شهر رشت در سال تحصیلی 91 - 92 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل 80 دانش آموز (40 نفر دارای ناتوانی یادگیری و 40 نفر عادی) پایه دوم و سوم راهنمایی بودند که به روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای از میان دانش آموزان مدارس ناحیه 1 و 2 شهر رشت انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون محقق ساخته خواندن, نوشتن و ریاضیات, پرسش نامه وجدان تحصیلی, پرسش نامه فرسودگی تحصیلی و آزمون هوشی ریون استفاده شد. داده ها به روش توصیفی و تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه از نظر وجدان تحصیلی و فرسودگی تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد. این نتیجه, تلویحات مهمی در زمینه برنامه ریزی, آموزش و ارتقای بهداشت روانی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رستم اوغلی، زهرا، و خشنودنیای چماچایی، بهنام. (1392). مقایسه وجدان تحصیلی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 2(3 (پیاپی 6))، 18-37. SID. https://sid.ir/paper/210200/fa

Vancouver: کپی

رستم اوغلی زهرا، خشنودنیای چماچایی بهنام. مقایسه وجدان تحصیلی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(3 (پیاپی 6)):18-37. Available from: https://sid.ir/paper/210200/fa

IEEE: کپی

زهرا رستم اوغلی، و بهنام خشنودنیای چماچایی، “مقایسه وجدان تحصیلی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 3 (پیاپی 6)، pp. 18–37، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210200/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button