مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه حافظه فعال بین دانش آموزان نارساخوان و دانش آموزان عادی

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 17

چکیده

 این مطالعه با هدف مقایسه حافظه فعال در کودکان نارساخوان و عادی انجام شد. روش این پژوهش, توصیفی از نوع عل‍ی - مقایسه ای است. نمونه پژوهش شامل 30 دانش آموز نارساخوان و 30 دانش آموز بدون اختلال بود که بر اساس بهره هوشی, سن جنسیت همتاسازی گردیدند. به منظور شناسایی و دانش آموزان نارساخوان از آزمون آگاهی واج شناختی و برای سنجش حافظه فعال از خرده مقیاس حافظه فعال نسخه چهارم آزمون هوشی وکسلر کودکان استفاده گردید. یافته های این پژوهش نشان داد که بین حافظه فعال دانش آموزان دارای اختلال خواندن و دانش آموزان بدون اختلال تفاوت معنادار وجود دارد و حافظه فعال دانش آموزان با اختلال در خواندن در سطح قابل ملاحظه ای پایین تر از کودکان به هنجار می باشند بنابراین دانش آموزان نارساخوان در حافظه فعال, با مشکلات جدی روبرو هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شریفی، علی اکبر، زارع، حسین، و حیدری، میترا. (1392). مقایسه حافظه فعال بین دانش آموزان نارساخوان و دانش آموزان عادی. ناتوانی های یادگیری، 2(3 (پیاپی 6))، 6-17. SID. https://sid.ir/paper/210202/fa

Vancouver: کپی

شریفی علی اکبر، زارع حسین، حیدری میترا. مقایسه حافظه فعال بین دانش آموزان نارساخوان و دانش آموزان عادی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(3 (پیاپی 6)):6-17. Available from: https://sid.ir/paper/210202/fa

IEEE: کپی

علی اکبر شریفی، حسین زارع، و میترا حیدری، “مقایسه حافظه فعال بین دانش آموزان نارساخوان و دانش آموزان عادی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 3 (پیاپی 6)، pp. 6–17، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210202/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button