Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,133
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

904
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تنظیم هیجان و مکانیسم های دفاعی در مادران دارای دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 72

چکیده

 هدف این مطالعه مقایسه تنظیم هیجان و مکانیسم های دفاعی در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش علی - مقایسه ای و از نوع مقطعی ـ مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران دانش آموزان 8 تا 16 ساله با و بدون ناتوانی یادگیری شهرستان نورآباد (دلفان) در سال 1391 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل 30 نفر از مادران دانش آموزان مبتلابه ناتوانی یادگیری بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و 30 نفر از مادران دانش آموزان عادی به شیوه همتاسازی (بر اساس سن مادر, تحصیلات, پایگاه اجتماعی - اقتصادی و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس تنظیم هیجان شناختی و مکانیسم های دفاعی استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دو گروه از مادران در تنظیم هیجان و مکانیسم های دفاعی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.001). این نتایج نشان می دهد که آن دسته از افراد که از سبک های دفاعی رشدنایافته استفاده می کنند از توانایی مدیریت و تنظیم هیجانی پایین تری برخوردارند. بنابراین می توان با تهیه برنامه های آموزشی مهارت های هیجانی, به فرد در استفاده بیشتر از مکانیسم های دفاعی رشدیافته کمک کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

گنجی، مسعود، محمدی، جواد، و تبریزیان، شروین. (1392). مقایسه تنظیم هیجان و مکانیسم های دفاعی در مادران دارای دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 2(3 (پیاپی 6))، 54-72. SID. https://sid.ir/paper/210203/fa

Vancouver: کپی

گنجی مسعود، محمدی جواد، تبریزیان شروین. مقایسه تنظیم هیجان و مکانیسم های دفاعی در مادران دارای دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(3 (پیاپی 6)):54-72. Available from: https://sid.ir/paper/210203/fa

IEEE: کپی

مسعود گنجی، جواد محمدی، و شروین تبریزیان، “مقایسه تنظیم هیجان و مکانیسم های دفاعی در مادران دارای دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 3 (پیاپی 6)، pp. 54–72، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210203/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا