مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,051
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,044
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه بی حوصلگی در افراد مبتلا به اختلال ریاضی، اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد عادی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف این مطالعه مقایسه بی حوصلگی و مولفه های آن (تحریک درونی و تحریک بیرونی) در افراد مبتلا به اختلال ریاضی, اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد عادی در شهر تبریز بود. این پژوهش یک مطالعه مقایسه ای و از نوع مورد - شاهدی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر 9 تا 12 ساله دارای اختلال ریاضی, اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد عادی می باشد. برای این منظور, 30 دانش آموز مبتلا به اختلال ریاضی و 30 دانش آموز مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی مراجعه کننده به کلینیک های تخصصی (سنین بین 12 - 9 سال) از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند؛ گروه عادی شامل 35 دانش آموز, که در مدارس عادی مشغول به تحصیل بودند پس از همتاشدن از نظر ویژگی های جمعیت شناختی با دو گروه دیگر به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه بی حوصلگی, مقیاس کانرز فرم والدین و آزمون ریون استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) نشان داد که تفاوت معناداری بین سه گروه مورد مطالعه از نظر متغیر بی حوصلگی و مولفه های آن وجود دارد, به طوری که افراد مبتلا به اختلال ریاضی و اختلال نقص توجه/ بیش فعالی میزان بالایی از بی حوصلگی را نسبت به افراد عادی نشان دادند. اما بین دو گروه افراد مبتلا به اختلال ریاضی و اختلال نقص توجه/ بیش فعالی تفاوت معناداری مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

موحدی، یزدان، علی زاده گورادل، جابر، و محمودعلیلو، مجید. (1392). مقایسه بی حوصلگی در افراد مبتلا به اختلال ریاضی, اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد عادی. ناتوانی های یادگیری، 2(3 (پیاپی 6))، 73-90. SID. https://sid.ir/paper/210205/fa

Vancouver: کپی

موحدی یزدان، علی زاده گورادل جابر، محمودعلیلو مجید. مقایسه بی حوصلگی در افراد مبتلا به اختلال ریاضی, اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد عادی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(3 (پیاپی 6)):73-90. Available from: https://sid.ir/paper/210205/fa

IEEE: کپی

یزدان موحدی، جابر علی زاده گورادل، و مجید محمودعلیلو، “مقایسه بی حوصلگی در افراد مبتلا به اختلال ریاضی, اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد عادی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 3 (پیاپی 6)، pp. 73–90، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210205/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button