مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,912
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ادراک دیداری - حرکتی کودکان دارای اختلال یادگیری و عادی در آزمون بندر گشتالت

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 135

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مقایسه توانایی های ادراک دیداری - حرکتی کودکان عادی و دارای اختلال یادگیری و ارزیابی قابلیت این آزمون بندر گشتالت در غربالگری اختلالات یادگیری بود. در این زمینه از بین مراجعان به مراکز اختلال یادگیری شهر اهواز در سال 90 - 1389, با روش نمونه گیری هدفمند 52 کودک دارای اختلال یادگیری و 52 کودک عادی به وسیله همتاکردن جنس, سن, پایه تحصیلی و گروه زبانی (یک زبانه, دوزبانه عربی - فارسی) انتخاب گردید. و آزمون بندر گشتالت به شکل انفرادی بر روی نمونه آماری اجرا شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چندراهه (MANOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ارتکاب به خطای نوع تحریف, ترکیب, تداوم و چرخش, کل خطاها و بهره ادراک دیداری - حرکتی در هر دو گروه تفاوت معنادار وجود دارد. لذا به نظر می رسد آزمون بندر گشتالت قابلیت غربالگری اختلالات یادگیری را به ویژه از پایه دوم تحصیلی به بالا دارا باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نظری، سمیه، سیاحی، حیدر، و افروز، غلامعلی. (1392). مقایسه ادراک دیداری - حرکتی کودکان دارای اختلال یادگیری و عادی در آزمون بندر گشتالت. ناتوانی های یادگیری، 2(3 (پیاپی 6))، 116-135. SID. https://sid.ir/paper/210206/fa

Vancouver: کپی

نظری سمیه، سیاحی حیدر، افروز غلامعلی. مقایسه ادراک دیداری - حرکتی کودکان دارای اختلال یادگیری و عادی در آزمون بندر گشتالت. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(3 (پیاپی 6)):116-135. Available from: https://sid.ir/paper/210206/fa

IEEE: کپی

سمیه نظری، حیدر سیاحی، و غلامعلی افروز، “مقایسه ادراک دیداری - حرکتی کودکان دارای اختلال یادگیری و عادی در آزمون بندر گشتالت،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 3 (پیاپی 6)، pp. 116–135، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210206/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button