Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,847
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,644
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سازگاری اجتماعی، هیجانی، تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف این مطالعه مقایسه سازگاری اجتماعی, هیجانی, تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری بود. این پژوهش یک مطالعه مقایسه ای و از نوع مورد - شاهدی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر 14 تا 16 ساله با و بدون ناتوانی یادگیری شهر اردبیل در سال تحصیلی 91 - 90 می باشد. آزمودنی های پژوهش شامل 40 دانش آموز پسر 14 - 16 ساله مبتلا به ناتوانی یادگیری شهر اردبیل بودند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. و 40 نفر از دانش آموزان عادی نیز به شیوه همتاسازی (بر اساس سن, رتبه فرزندی, وضعیت اقتصادی - اجتماعی) انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های سازگاری دانش آموزان و خودتنظیمی در یادگیری دانش آموزان استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که بین دو گروه از دانش آموزان در سازگاری اجتماعی, هیجانی, تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی تفاوت معناداری وجود دارد. می توان نتیجه گرفت که کودکان دارای ناتوانی یادگیری نرخ بالاتری از مشکلات و سازگاری های اجتماعی, هیجانی و تحصیلی را دارند که اغلب در مدرسه نادیده گرفته می شود. از سوی دیگر مدیریت خودتنظیمی به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت تحصیلی کودکان, نوجوانان و بزرگسالان نقش دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زاهد، عادل، رجبی، سعید، و امیدی، مسعود. (1391). مقایسه سازگاری اجتماعی, هیجانی, تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 1(2)، 43-62. SID. https://sid.ir/paper/210210/fa

Vancouver: کپی

زاهد عادل، رجبی سعید، امیدی مسعود. مقایسه سازگاری اجتماعی, هیجانی, تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛1(2):43-62. Available from: https://sid.ir/paper/210210/fa

IEEE: کپی

عادل زاهد، سعید رجبی، و مسعود امیدی، “مقایسه سازگاری اجتماعی, هیجانی, تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 2، pp. 43–62، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210210/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا