مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,416
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 76

چکیده

 مطالعه حاضر, با هدف بررسی میزان شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان پایه اول و دوم استان چهارمحال و بختیاری انجام شد. روش این پژوهش, توصیفی است. 415 نفر دانش آموز (209 پسر و 206 دختر) پایه اول و دوم ابتدایی با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و با استفاده از سه آزمون ریاضی کی مت, آگاهی واج شناختی و اختلال نگارش مورد سنجش قرار گرفتند. داده های این پژوهش از طریق روش های آمار توصیفی و آزمون خی دو تحلیل گردید. نتایج نشان داد که 5.42 درصد دانش آموزان پایه اول و 7.55 درصد دانش آموزان پایه دوم دارای اختلال خواندن می باشند. همچنین میزان شیوع اختلال ریاضی در بین دانش آموزان پایه اول 6.9 درصد و در بین دانش آموزان پایه دوم 7.5 درصد می باشد. بر اساس نتایج این پژوهش 7.69 درصد از دانش آموزان پسر و 6.06 درصد از دانش آموزان دختر پایه اول و 8.57 درصد دانش آموزان پسر و 6.54 درصد از دختران پایه دوم اختلال نگارش دارند. تفاوت بین میزان شیوع اختلال خواندن در دانش آموزان دختر و پسر از نظر آماری معنادار بود, و تعداد بیشتری از دانش آموزان پسر اختلال خواندن دارند؛ اما تفاوت بین شیوع اختلال ریاضی و اختلال نگارش در دانش آموزان دختر و پسر از نظر آماری معنادار نبود. شیوع ناتوانی یادگیری در میان دانش آموزان پایه اول و دوم دبستان های استان چهارمحال و بختیاری نسبتا بالاست و شیوع اختلال خواندن در دانش آموزان پسر بیش از دانش آموزان دختر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شریفی، علی اکبر، و داوری، رقیه. (1391). شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری. ناتوانی های یادگیری، 1(2)، 63-76. SID. https://sid.ir/paper/210213/fa

Vancouver: کپی

شریفی علی اکبر، داوری رقیه. شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛1(2):63-76. Available from: https://sid.ir/paper/210213/fa

IEEE: کپی

علی اکبر شریفی، و رقیه داوری، “شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 2، pp. 63–76، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210213/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button