مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,388
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,706
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ارائه آموزش های تخصصی اختلالات یادگیری به معلمان بر پیشرفت تحصیلی دیکته در میان دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به اختلالات یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 139

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تأثیر ارائه آموزش های تخصصی در زمینه اختلالات یادگیری به معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به اختلالات یادگیری دیکته در این درس انجام شد. برای این منظور با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند شانزده نفر از معلمان پایه سوم ابتدایی که سی و یک نفر از دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری(قبلا شناسایی شده) مربوط به کلاس آن ها بودند انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه(8 نفر آزمایش, 8 نفر گواه) گمارده شدند. سپس افراد گروه آزمایش طی نه جلسه در دوره آموزشی اختلالات یادگیری شرکت کردند. لازم به ذکر است که پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری نیز قبل و بعد از دوره آموزش معلمان اندازه گیری شد. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که پیشرفت تحصیلی دیکته دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری در درس دیکته که معلمان آن ها عضو گروه آزمایش بودند نسبت به سایر دانش آموزان به صورت معناداری افزایش یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظلومیان، سعید، رستگار، احمد، و صیف، محمدحسن. (1397). تأثیر ارائه آموزش های تخصصی اختلالات یادگیری به معلمان بر پیشرفت تحصیلی دیکته در میان دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به اختلالات یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 8(2 (پیاپی 29) )، 125-139. SID. https://sid.ir/paper/210232/fa

    Vancouver: کپی

    مظلومیان سعید، رستگار احمد، صیف محمدحسن. تأثیر ارائه آموزش های تخصصی اختلالات یادگیری به معلمان بر پیشرفت تحصیلی دیکته در میان دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به اختلالات یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1397؛8(2 (پیاپی 29) ):125-139. Available from: https://sid.ir/paper/210232/fa

    IEEE: کپی

    سعید مظلومیان، احمد رستگار، و محمدحسن صیف، “تأثیر ارائه آموزش های تخصصی اختلالات یادگیری به معلمان بر پیشرفت تحصیلی دیکته در میان دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به اختلالات یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 2 (پیاپی 29) ، pp. 125–139، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210232/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا