مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش مهارت های شناختی بر کنش های اجرایی و توانایی های شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 57

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تأثیر آموزش مهارت های شناختی برکنش های اجرایی و توانایی های شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری است. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی است. جامعه آماری پژوهش, کلیه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری پایه سوم ابتدایی در مدارس ابتدایی شهر رشت در سال96-1397 هستند که از میان آنان 30 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. با توجه به حجم نمونه 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل به صورت تصادفی جایدهی شدند. ابزار پژوهش حاضر استفاده از مقیاس تجدید نظرشده هوشی وکسلر کودکان چهار و آزمون کارت ویسکانسین دانش آموزان بوده است. برنامه آموزش مهارت های شناختی در 14 جلسه 45 دقیقه ای به گروه آزمایش ارائه شد, درحالی که گروه کنترل آموزش خاصی ندیدند. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که آموزش مهارت های شناختی بر کنش های اجرایی و توانایی های شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری اثربخش بوده است (01/0>p). براساس نتایج این پژوهش با توجه به نقش و اهمیت توانایی های شناختی و آموزش راهبردهای فراشناختی در پیشرفت عملکرد دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری, لازم است که این آموزش ها در سنین و دوره های تحصیلی مختلف با توجه به سطح هوشی و ذهنی فراگیران آموزش داده شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، عباس، زینعلی، شینا، و فروغی، زهرا. (1397). تأثیر آموزش مهارت های شناختی بر کنش های اجرایی و توانایی های شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 8(2 (پیاپی 29) )، 38-57. SID. https://sid.ir/paper/210234/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی عباس، زینعلی شینا، فروغی زهرا. تأثیر آموزش مهارت های شناختی بر کنش های اجرایی و توانایی های شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1397؛8(2 (پیاپی 29) ):38-57. Available from: https://sid.ir/paper/210234/fa

    IEEE: کپی

    عباس صادقی، شینا زینعلی، و زهرا فروغی، “تأثیر آموزش مهارت های شناختی بر کنش های اجرایی و توانایی های شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 2 (پیاپی 29) ، pp. 38–57، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210234/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button