مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,285
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش توجه براساس برنامه فلچر بر عملکرد خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر, تعیین اثربخشی آموزش توجه براساس برنامه فلچر بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان بود. روش این پژوهش تجربی است. بدین منظور, 30 دانش آموز با نارساخوانی پایه سوم ابتدایی به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به روش تصادفی در گروه های آزمایشی و کنترل گمارده شدند (15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفردر گروه کنترل). به منظور گردآوری داده ها از مصاحبه بالینی, فهرست نشانگان نارساخوانی, آزمون خواندن کلاس سوم, آزمون هوش ریون استفاده شد. آموزش توجه بر روی گروه آزمایش در 12 جلسه ارائه گردید. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش توجه براساس برنامه فلچر, عملکرد خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی را به طور معناداری افزایش داد. این نتایج نشان داد که آموزش توجه می تواند در کنار مداخلات دیگر بر عملکرد خواندن موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چوپان زیده، رویا، عابدی، احمد، و پیروز زیجردی، معصومه. (1394). بررسی اثربخشی آموزش توجه براساس برنامه فلچر بر عملکرد خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان. ناتوانی های یادگیری، 4(4 (پیاپی 15))، 36-48. SID. https://sid.ir/paper/210238/fa

    Vancouver: کپی

    چوپان زیده رویا، عابدی احمد، پیروز زیجردی معصومه. بررسی اثربخشی آموزش توجه براساس برنامه فلچر بر عملکرد خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1394؛4(4 (پیاپی 15)):36-48. Available from: https://sid.ir/paper/210238/fa

    IEEE: کپی

    رویا چوپان زیده، احمد عابدی، و معصومه پیروز زیجردی، “بررسی اثربخشی آموزش توجه براساس برنامه فلچر بر عملکرد خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان،” ناتوانی های یادگیری، vol. 4، no. 4 (پیاپی 15)، pp. 36–48، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button