Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,107
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,207
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه مبتنی بر بازی های نرم افزاری با رویکرد زبان شناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 84

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامه نرم افزاری بازی های زبان شناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن انجام گرفته است. طرح پژوهش حاضر آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری در این مطالعه عبارت است از کلیه دانش آموزان دارای اختلال خواندن پسر پایه دوم دبستان که در سال تحصیلی 92-1391 به مراکز اختلالات یادگیری شهر مشهد مراجعه کرده اند. به روش نمونه گیری در دسترس برای دو گروه آزمایش و گواه, نمونه ای شامل 20 دانش آموز از دو مرکز اختلال یادگیری ناحیه 6 و 3 آموزش و پرورش استثنایی شهر مشهد انتخاب شدند. در برنامه مداخله گروه آزمایش, برای هر دانش آموز جلسات آموزشی با کمک برنامه نرم افزار بازی های زبان شناختی برگزار شد و در گروه گواه نیز هر دانش آموز از آموزش های مرسوم در مراکز اختلال یادگیری بهره می جست. جهت سنجش دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان از آزمون تشخیصی خواندن شیرازی استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون آماری تحلیل کوواریانس نشان داد که بین میانگین نمرات گروه آزمایش و گواه در دقت خواندن (P<0.05), درک مطلب (P<0.01) تفاوت معناداری وجود دارد. با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت آموزش به کمک نرم افزار آموزشی بازی های زبان شناختی نسبت به روش های مرسوم بر عملکرد دقت خواندن و درک مطلب تاثیرگذارتر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلانی، سارا، اصغری نکاح، سیدمحسن، و غنایی چمن آباد، علی. (1394). اثربخشی برنامه مبتنی بر بازی های نرم افزاری با رویکرد زبان شناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن. ناتوانی های یادگیری، 4(4 (پیاپی 15))، 66-84. SID. https://sid.ir/paper/210240/fa

    Vancouver: کپی

    کلانی سارا، اصغری نکاح سیدمحسن، غنایی چمن آباد علی. اثربخشی برنامه مبتنی بر بازی های نرم افزاری با رویکرد زبان شناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1394؛4(4 (پیاپی 15)):66-84. Available from: https://sid.ir/paper/210240/fa

    IEEE: کپی

    سارا کلانی، سیدمحسن اصغری نکاح، و علی غنایی چمن آباد، “اثربخشی برنامه مبتنی بر بازی های نرم افزاری با رویکرد زبان شناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانش آموزان با اختلال خواندن،” ناتوانی های یادگیری، vol. 4، no. 4 (پیاپی 15)، pp. 66–84، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210240/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا