مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رویکرد راه حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه

صفحات

 صفحه شروع 134 | صفحه پایان 177

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تاثیر رویکرد راه حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه شهر تهران در سال تحصیلی 96-1395 انجام شد. روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود و با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه ی آماری شامل دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه موسسه توان بخشی ولیعصر شهر تهران بودند که با علائم مشکلات ویژه یادگیری در این مرکز مشغول گذراندن خدمات آموزشی و درمانی بودند. حجم کلی تحقیق تعداد 150 نفر از کودکان دارای ناتوانی یادگیری ویژه بودند که از بین آن ها در این تحقیق 30 نفر از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به تصادف در 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که میانگین گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل در متغیر انگیزش تحصیلی رشد معناداری داشته اند و نتایج آماری حاصل از تحلیل کوواریانس در سطح (α =0/05) معنادار شده است؛ بنابراین رویکرد راه حل محور توانست انگیزش تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص را بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی، شهروز، بدری گرگری، رحیم، و افشین، حسین. (1398). تاثیر رویکرد راه حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه. ناتوانی های یادگیری، 8(4 )، 134-177. SID. https://sid.ir/paper/210242/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی شهروز، بدری گرگری رحیم، افشین حسین. تاثیر رویکرد راه حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1398؛8(4 ):134-177. Available from: https://sid.ir/paper/210242/fa

    IEEE: کپی

    شهروز نعمتی، رحیم بدری گرگری، و حسین افشین، “تاثیر رویکرد راه حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 4 ، pp. 134–177، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button