مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 52

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مطالعه اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی بود. روش پژوهش حاضر آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر با ناتوانی یادگیری پایه چهارم و پنجم ابتدایی در مرکز ویژه ناتوانی های یادگیری شهر قزوین در سال تحصیلی 91-90 می باشد. 20 دانش آموز به صورت در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه سازگاری اجتماعی بود. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس پس از تعدیل اثر پیش آزمون نشان داد که خودآموزی کلامی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری تاثیر مثبت دارد. یافته های این پژوهش را می توان در کارهای آموزشی و مشاوره به کار برد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خانخانی زاده، هنگامه، و باقری، سحر. (1391). اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 2(1)، 43-52. SID. https://sid.ir/paper/210253/fa

Vancouver: کپی

خانخانی زاده هنگامه، باقری سحر. اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛2(1):43-52. Available from: https://sid.ir/paper/210253/fa

IEEE: کپی

هنگامه خانخانی زاده، و سحر باقری، “اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 1، pp. 43–52، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210253/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button