Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,027
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,524
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 77

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی صورت گرفت. روش پژوهش از نوع آزمایشی بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه کودکان پسر پیش دبستانی 5 تا 6 ساله شهر بابل در سال تحصیلی 1391-1390 بودند. برای انتخاب نمونه 20 کودک پسر که نمره کمتری در پرسشنامه عصب - روان شناختی کانرز و آزمون برج نپسی دریافت کردند به شیوه نمونه گیری چند مرحله ای تصادفی انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه 10 نفره کنترل و آزمایش قرار گرفتند. فعالیت بازی های حرکتی ریتمیک به مدت سه ماه و هر هفته 2 جلسه (45 دقیقه ای) به صورت فردی - گروهی بر روی گروه آزمایش انجام شد. پس آزمون به وسیله تست عصب روان شناختی کانرز و آزمون برج نپسی بر روی هر دو گروه انجام شد. داده ها به روش توصیفی و تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد بازی های حرکتی ریتمیک در بهبود عملکرد آزمودنی ها در عملکرد مقیاس های مشکلات توجهی, مشکلات حافظه و یادگیری و عملکرد حسی - حرکتی موثر است و سبب کاهش این مشکلات می گردد. همچنین این بازی ها سبب افزایش مهارت حل مساله - برنامه ریزی و مهارت سازماندهی رفتاری - هیجانی در کودکان با ناتوانی یادگیری عصب روان شناختی در پیش از دبستان می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دهقانی، مصطفی، کریمی، نرگس، تقی پورجوان، عباسعلی، حسن نتاج جلودار، فهیمه، و پاکیزه، علی. (1391). اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان. ناتوانی های یادگیری، 2(1)، 53-77. SID. https://sid.ir/paper/210255/fa

Vancouver: کپی

دهقانی مصطفی، کریمی نرگس، تقی پورجوان عباسعلی، حسن نتاج جلودار فهیمه، پاکیزه علی. اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛2(1):53-77. Available from: https://sid.ir/paper/210255/fa

IEEE: کپی

مصطفی دهقانی، نرگس کریمی، عباسعلی تقی پورجوان، فهیمه حسن نتاج جلودار، و علی پاکیزه، “اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 1، pp. 53–77، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210255/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button