Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,957
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,085
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 106

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر, تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی است. روش این پژوهش آزمایشی بود, جامعه آماری دانش آموزان دختر با ناتوانی یادگیری ریاضی پایه چهارم آموزش و پرورش اصفهان بودند, که از بین آن ها 30 نفر که در آزمون ریاضیات کی - مت نمره پایین تر از نقطه برش گرفتند با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, انتخاب و به روش تصادفی در دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل جایگزین شدند. آزمودنی های گروه آزمایش در 12 جلسه 45 دقیقه ای, آموزش توجه را دریافت کردند. به منظور جمع آوری داده ها از آزمون ماتریس های پیشرونده ریون رنگی کودکان, آزمون ریاضیات کی - مت و آزمون عملکرد ریاضی پایه چهارم دبستان استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادکه آموزش توجه بر عملکرد تحصیلی ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی موثر بود. بر این اساس می توان نتیجه گیری کرد که آموزش توجه همانند سایر مهارت های زیر بنایی یادگیری ریاضی می تواند رویکرد موثر در درمان ناتوانی یادگیری ریاضی باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عابدی، احمد، پیروز زیجردی، معصومه، و یارمحمدیان، احمد. (1391). اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 2(1)، 92-106. SID. https://sid.ir/paper/210256/fa

Vancouver: کپی

عابدی احمد، پیروز زیجردی معصومه، یارمحمدیان احمد. اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛2(1):92-106. Available from: https://sid.ir/paper/210256/fa

IEEE: کپی

احمد عابدی، معصومه پیروز زیجردی، و احمد یارمحمدیان، “اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 1، pp. 92–106، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210256/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا