مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,362
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازتوانی ادراک شنیداری یک دانش آموز پایه سوم ابتدایی با مشکل اختلال املا: مطالعه ی موردی

صفحات

 صفحه شروع 134 | صفحه پایان 151

چکیده

 هدف از این پژوهش, بازتوانی ادراک شنیداری یک دانش آموز پایه سوم ابتدایی با مشکل اختلال املا به روش مطالعه ی موردی با طرح A-B بود. نمونه ی این پژوهش یک دانش آموز پسر پایه سوم ابتدایی با مشکل اختلال یادگیری(اختلال املا با مشکل ادراک شنیداری) بود که ابتدا از میان دانش آموزانی که در سال تحصیلی 97-96 به هسته مشاوره ی سریش آباد ارجاع داده شده بودند, دانش آموزان با تشخیص اختلال یادگیری گزینش گردید و از میان این مراجعان, دانش آموزان با اختلال نوشتن انتخاب شدند, بدین ترتیب یک نفر به عنوان نمونه به طور تصادفی از میان این دانش آموزان برگزیده شد. ابزارهای پژوهش عبارت از آزمون هوش وکسلر, آزمون اختلال املا, چک لیست ارزیابی رفتاری کودکان بود. سپس به مدت 12 جلسه ی یک ساعته بازتوانی ادراک شنیداری جهت کاهش اختلال املای دانش آموز انجام شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که تمرینات بازتوانی ادراک شنیداری در کاهش نرخ اشتباهات املای دانش آموز طی 12 جلسه اثر داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، ابوالقاسم، و نسائی مقدم، بیان. (1398). بازتوانی ادراک شنیداری یک دانش آموز پایه سوم ابتدایی با مشکل اختلال املا: مطالعه ی موردی. ناتوانی های یادگیری، 8(3 )، 134-151. SID. https://sid.ir/paper/210260/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی ابوالقاسم، نسائی مقدم بیان. بازتوانی ادراک شنیداری یک دانش آموز پایه سوم ابتدایی با مشکل اختلال املا: مطالعه ی موردی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1398؛8(3 ):134-151. Available from: https://sid.ir/paper/210260/fa

    IEEE: کپی

    ابوالقاسم یعقوبی، و بیان نسائی مقدم، “بازتوانی ادراک شنیداری یک دانش آموز پایه سوم ابتدایی با مشکل اختلال املا: مطالعه ی موردی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 3 ، pp. 134–151، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210260/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button