مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

893
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,021
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

«ادبیّات کودک و نوجوان فارسی» مادّه ای برای آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان غیرفارسی زبان بزرگسال: طرح مسئله، چرایی و چگونگی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 134

چکیده

 فارسی آموزان را می توان از جنبه های مختلفی طبقه بندی کرد: ملیّت, زبان مادری, یک یا چندزبانه بودن و از جنبة سنی که به سه گروه کودک, نوجوان و بزرگسال تقسیم می شوند. برنامة فارسی آموزی هرکدام از این گروه ها مشابهت ها و تفاوت هایی با گروه های دیگر دارد. در نوشتار حاضر فارسی آموزان غیرفارسی زبان به دو دستة 1. بزرگسال و 2. کودک و نوجوان تقسیم شده اند. ادبیّات کودک و نوجوان در اصل برای مخاطب کودک و نوجوان تولید می شود, امّا پژوهش حاضر در بخش نخست به دنبال پاسخ به این پرسش است که آیا ادبیّات کودک و نوجوان فارسی, مادّة آموزشی مناسبی برای آموزش زبان فارسی به بزرگسالان غیرفارسی زبان هم است یا نه؟ و پس از بیان استدلال هایی برای پاسخ به این پرسش, در پی آن است که تبیین کند چه گونه هایی از ادبیّات کودک و نوجوان فارسی برای چه گروهی از فارسی آموزان بزرگسال غیر فارسی زبان مناسب است. روش پژوهش حاضر, روشی استدلالی است و تلاش شده است از استدلال استقرایی برای پاسخ به پرسش های پژوهش استفاده شود؛ زیرا نگارنده نظریه و فرضیه ای برای استفاده از آن به عنوان چارچوب نظری پژوهش نیافت. براساس پیشینه ی پژوهش, پاسخ دادن به پرسش های پژوهش با روش استدلالی جنبه ی نوآورانه دارد. در پژوهش حاضر اثبات می شود که براساس مبانی آموزشی و ادبی, داستان کودک مادّه ی مناسبی برای آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان غیرفارسی زبان بزرگسال است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذکاء اسدی، محسن، و شریف نسب، مریم. (1397). «ادبیّات کودک و نوجوان فارسی» مادّه ای برای آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان غیرفارسی زبان بزرگسال: طرح مسئله, چرایی و چگونگی. ادب فارسی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، 8(1 (پیاپی 21) )، 115-134. SID. https://sid.ir/paper/210582/fa

    Vancouver: کپی

    ذکاء اسدی محسن، شریف نسب مریم. «ادبیّات کودک و نوجوان فارسی» مادّه ای برای آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان غیرفارسی زبان بزرگسال: طرح مسئله, چرایی و چگونگی. ادب فارسی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)[Internet]. 1397؛8(1 (پیاپی 21) ):115-134. Available from: https://sid.ir/paper/210582/fa

    IEEE: کپی

    محسن ذکاء اسدی، و مریم شریف نسب، “«ادبیّات کودک و نوجوان فارسی» مادّه ای برای آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان غیرفارسی زبان بزرگسال: طرح مسئله, چرایی و چگونگی،” ادب فارسی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، vol. 8، no. 1 (پیاپی 21) ، pp. 115–134، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210582/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button