مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,003
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر درس انقلاب اسلامی بر ارتقا میزان آشنایی دانشجویان با جنگ نرم (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه کرمان)

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 66

چکیده

 این تحقیق با هدف «بررسی تاثیر درس انقلاب اسلامی بر ارتقا میزان آشنایی دانشجویان با جنگ نرم» صورت گرفته است. روش تحقیق, توصیفی از نوع علی - مقایسه ای بود. نمونه تحقیق 520 نفر (260 نفر درس انقلاب اسلامی را گذرانده و 260 نفر درس فوق را نگذرانده) از دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. جهت جمع آوری داده های مورد نیاز, از آزمون محقق ساخته 64 ماده ای سنجش میزان آشنایی با جنگ نرم, پس از برآورد روایی, پایایی, ضریب تمیز و ضریب دشواری استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های مناسب آمار توصیفی و نیز از آزمون t برای گروه های مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک طرفه با بهره گیری از نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که, از بین دانشجویانی که درس انقلاب اسلامی را گذرانده اند, 1.9 درصد در سطح کم, 47.3 درصد در سطح متوسط و 50.8 درصد در سطح زیاد, با جنگ نرم آشنایی داشتند و در بین دانشجویانی که درس انقلاب اسلامی را نگذرانده اند, 33.5 درصد در سطح کم, 62.3 درصد در سطح متوسط و 4.2 درصد در سطح زیاد, با جنگ نرم آشنایی داشتند و بین میانگین میزان آشنایی دانشجویان دو گروه با جنگ نرم تفاوت معنادار مشاهده شد, گذراندن درس انقلاب اسلامی در میزان آشنایی دانشجویان با جنگ نرم در مجموع و نیز در دو بعد فرهنگی و اجتماعی موثر بوده است اما در بعد سیاسی موثر نبوده است, همچنین دانشجویان ضعیف از نظر پیشرفت تحصیلی, کمترین میزان آشنایی با جنگ نرم را داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قنبری، سیروس، زیوری رحمان، محمود، و شکوهی مقدم، سولماز. (1391). تاثیر درس انقلاب اسلامی بر ارتقا میزان آشنایی دانشجویان با جنگ نرم (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه کرمان). پژوهشنامه انقلاب اسلامی، 2(5)، 49-66. SID. https://sid.ir/paper/210631/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری سیروس، زیوری رحمان محمود، شکوهی مقدم سولماز. تاثیر درس انقلاب اسلامی بر ارتقا میزان آشنایی دانشجویان با جنگ نرم (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه کرمان). پژوهشنامه انقلاب اسلامی[Internet]. 1391؛2(5):49-66. Available from: https://sid.ir/paper/210631/fa

    IEEE: کپی

    سیروس قنبری، محمود زیوری رحمان، و سولماز شکوهی مقدم، “تاثیر درس انقلاب اسلامی بر ارتقا میزان آشنایی دانشجویان با جنگ نرم (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه کرمان)،” پژوهشنامه انقلاب اسلامی، vol. 2، no. 5، pp. 49–66، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210631/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button