مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویژه برند

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 19

چکیده

 هدف از مقاله حاضر بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر روی ارزش ویژه برند می باشد؛ برای تعیین شاخص های موجود در شبکه های اجتماعی از مدل کندوی عسل مطرح شده از طرف اسمیت که دارای هفت مولفه: هویت, حضور, به اشتراک گذاری, شهرت, گروه, روابط و گفتگو می باشد و برای بررسی ارزش ویژه برند از مدل ارزش ویژه برند آکر استفاده گردیده است. انجام این پژوهش منجر به ارائه یک مدل ساختار یافته جدید بر اساس نظریه های فوق گردید؛ که درک ما را از رابطه ی بین استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و ارزش ویژه ی برند افزایش خواهد داد. جمع آوری داده ها به سه روش: مصاحبه ساختار یافته, مشاهده مستقیم چند شبکه اجتماعی و پرسش نامه انجام پذیرفت. روش تحقیق ترکیبی (کیفی/ کمی) جهت انجام روند تحقیق انتخاب گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل اعضای شبکه های اجتماعی فیسبوک که بصورت فعال به برند نایک واکنش نشان می دهند. و نمونه گیری به صورت خوشه ای در دسترس و با انتخاب تصادفی چند نمایندگی از کل نمایندگی های این برند و توزیع پرسشنامه ای با 33 پرسش میان 384 نفر از خریداران این فروشگاه ها انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات مدل تحقیق از نرم افزارهای SPSS ,LISREL و SMARTPLS با به کارگیری آزمو ن های مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تائیدی (CFA) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان از تاثیرگذار بودن متغیرهای "هویت", "به اشتراک گذاری", "شهرت", "روابط", "گفتگو" و "گروه" بر ارزش ویژه برند دارد. لازم به ذکر است که متغیر "حضور" اثر معنی داری بر روی ارزش ویژه برند نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فربودنیا، بابک، فرهنگی، علی اکبر، و سلطانی فر، محمد. (1395). نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویژه برند. مطالعات رسانه ای، 11(34-35)، 7-19. SID. https://sid.ir/paper/211768/fa

    Vancouver: کپی

    فربودنیا بابک، فرهنگی علی اکبر، سلطانی فر محمد. نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویژه برند. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1395؛11(34-35):7-19. Available from: https://sid.ir/paper/211768/fa

    IEEE: کپی

    بابک فربودنیا، علی اکبر فرهنگی، و محمد سلطانی فر، “نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویژه برند،” مطالعات رسانه ای، vol. 11، no. 34-35، pp. 7–19، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211768/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button