مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,345
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبان

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 215

چکیده

 اینترنت به عنوان یک پدیده جهان شمول فضایی را برای کاربران فراهم می کند که بتوانند تمام اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود را هر زمان و هر کجا و به هر میزان که بخواهند دریافت کنند. پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر استفاده از اینترنت به عنوان فضای مجازی, در بین دانشجویان دانشگاه تهران می پردازد. روش پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی است. ابزار گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) 88% تهیه شده که با توجه به مبانی نظری تحقیق, یازده عامل سواد ارتباطی, مدت زمان استفاده, پایگاه اجتماعی خانواده, پایگاه اقتصادی خانواده, اعتماد به فضای مجازی, دسترسی به اینترنت, محل دسترسی به اینترنت, رضایت و خشنودی از خدمات, سن, جنسیت و محل زندگی به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته است. جامعه مورد مطالعه کلیه دانشجویان دانشگاه تهران, 30000 دانشجو, است و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران, 379 دانشجو در نظر گرفته شده است. تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر اینترنت نشان داد که از بین عوامل یازده گانه سواد ارتباطی, مدت زمان استفاده از اینترنت, پایگاه اجتماعی خانواده, اعتماد به فضای مجازی, دسترسی به اینترنت, محل دسترسی به اینترنت, رضایت و خشنودی از خدمات فضای مجازی, جنسیت و محل زندگی با استفاده از فضای مجازی رابطه مستقیم دارند و عوامل سن و پایگاه اقتصادی خانواده با استفاده از فضای مجازی رابطه ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، شهناز، دیندارفرکوش، فیروز، و احمدی مرویلی، لیلا. (1390). مدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبان. مطالعات رسانه ای، 6(13)، 193-215. SID. https://sid.ir/paper/211803/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی شهناز، دیندارفرکوش فیروز، احمدی مرویلی لیلا. مدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبان. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1390؛6(13):193-215. Available from: https://sid.ir/paper/211803/fa

    IEEE: کپی

    شهناز هاشمی، فیروز دیندارفرکوش، و لیلا احمدی مرویلی، “مدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبان،” مطالعات رسانه ای، vol. 6، no. 13، pp. 193–215، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211803/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button