Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,585
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,652
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش سواد رسانه ای بر مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف اصلی مقاله حاضر, بررسی تاثیر آموزش سواد رسانه ای بر مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان پایه هشتم متوسطه در شهرستان ارومیه است. روش تحقیق از نوع آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه شاهد, و جامعه آماری نیز شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه هشتم متوسطه در شهرستان ارومیه است. به منظور اجرای پژوهش, ابتدا به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, دو کلاس 16 نفری انتخاب, و به صورت تصادفی یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و و کلاس دیگر به عنوان گروه گواه گمارده شدند. با انجام پیش آزمون برای هر دو گروه, مداخله آزمایشی سواد رسانه ای برای گروه آزمایش توسط محقق صورت گرفت. بعد از اتمام 8 جلسه آموزش, مجددا ابزار ذیل به عنوان پس آزمون, روی افراد گروه نمونه اجرا شد. برای اندازه گیری متغیر وابسته, از پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب (CCTST) استفاده شد. جهت تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل کوواریانس تک عاملی (آنکوا) استفاده گردید. نتایج نشان داد که آموزش سواد رسانه ای بر هر پنج مهارت تفکر انتقادی (تحلیل, استنباط, ارزشیابی, استقرا و قیاس) در بین دانش آموزان موثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدلی سلطان احمدی، جواد، علیزاده، رقیه، و حداد، زهرا. (1397). تاثیر آموزش سواد رسانه ای بر مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان. مطالعات رسانه ای، 13(1 (پیاپی 40) )، 119-134. SID. https://sid.ir/paper/211829/fa

    Vancouver: کپی

    عبدلی سلطان احمدی جواد، علیزاده رقیه، حداد زهرا. تاثیر آموزش سواد رسانه ای بر مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان. مطالعات رسانه ای[Internet]. 1397؛13(1 (پیاپی 40) ):119-134. Available from: https://sid.ir/paper/211829/fa

    IEEE: کپی

    جواد عبدلی سلطان احمدی، رقیه علیزاده، و زهرا حداد، “تاثیر آموزش سواد رسانه ای بر مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان،” مطالعات رسانه ای، vol. 13، no. 1 (پیاپی 40) ، pp. 119–134، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211829/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا