مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی، تحلیل و بهینه سازی سازه لبه حمله بال هواپیما در برابر برخورد پرنده

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 32

چکیده

 در این پژوهش به کمک نرم افزار Ls-Dyna و با استفاده از روش هیدرودینامیک ذرات هموارشده به شبیه سازی نرم افزاری برخورد پرنده به لبه حمله بال یک هواپیما و بهینه سازی آن پرداخته شده است. به منظور بررسی صحت نتایج مدل سازی, ابتدا برخورد پرنده به یک صفحه مسطح آلومینیومی شبیه سازی شده و مقادیر کرنش ها و تغییر شکل های ایجادشده در صفحه هدف در شبیه سازی نرم افزاری و آزمایش تجربی با هم مقایسه شده است. پس از حصول اطمینان از صحت نتایج, به مدل سازی برخورد پرنده به سازه لبه حمله بال یک هواپیما پرداخته شده است. در مرحله بعد, با در نظر گرفتن مشخصات اجزای سازه بال به عنوان متغیرهای طراحی, سعی شده است تا مقادیر جرم سازه و تغییر شکل پوسته بال در اثر برخورد پرنده که به عنوان توابع هدف در نظر گرفته شده اند کمینه شود. برای این کار ابتدا با استفاده از روش سطح پاسخ, رابطه بین متغیرهای طراحی و توابع هدف پیش بینی شده و سپس به کمک الگوریتم ژنتیک چندهدفه بر پایه جبهه پارتو به کمینه سازی جرم و میزان تغییر شکل سازه بال در اثر برخورد پرنده پرداخته شده است. در نهایت به ازای مقادیر مختلف جرم در نظر گرفته شده برای سازه, ابعاد اجزای سازه بال به گونه ای تعیین شده اند که بال کم ترین آسیب را پس از برخورد متحمل شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاهنگه، حسن، و ابوالبشری، محمدحسین. (1395). مدل سازی, تحلیل و بهینه سازی سازه لبه حمله بال هواپیما در برابر برخورد پرنده. مکانیک سازه ها و شاره ها، 6(3)، 17-32. SID. https://sid.ir/paper/212842/fa

    Vancouver: کپی

    پاهنگه حسن، ابوالبشری محمدحسین. مدل سازی, تحلیل و بهینه سازی سازه لبه حمله بال هواپیما در برابر برخورد پرنده. مکانیک سازه ها و شاره ها[Internet]. 1395؛6(3):17-32. Available from: https://sid.ir/paper/212842/fa

    IEEE: کپی

    حسن پاهنگه، و محمدحسین ابوالبشری، “مدل سازی, تحلیل و بهینه سازی سازه لبه حمله بال هواپیما در برابر برخورد پرنده،” مکانیک سازه ها و شاره ها، vol. 6، no. 3، pp. 17–32، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/212842/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button