مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,617
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

790
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هم گرایی رسانه ای (رابطه تولید محتوای اینترنتی توسط کاربران و نحوه تماشای تلویزیون)

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 168

چکیده

 ورود رسانه های جدید رقم زننده عصر جدید هم گرایی رسانه ها می باشد. بر اساس نظریه فرهنگ هم گرایی, رسانه های جدید رسانه های مشارکتی هستند و مخاطبان, تولیدگران و مشارکت جویان در چرخه محتوا می باشند. این تحول به نظر می رسد موجب تغییر فرهنگ مصرف رسانه ای شده است. نحوه جدید استفاده از تلویزیون در فرهنگ جدید رسانه, موجب پدیدآمدن مخاطب جدید با خصوصیات چندقالبی, مشارکت جو و فعال شده است. مقاله حاضر به دنبال بررسی تأثیر اینترنت بر تلویزیون در عصر هم گرایی به واسطه تبیین رابطه تولید محتوای اینترنتی با نحوه جدید استفاده از تلویزیون می باشد و با استفاده از پیمایش نشان می دهد: 65 درصد از شهروندان, تولیدگر محتوای اینترنتی هستند و مخاطبان به نحوی جدید به تماشای تلویزیون می پردازند. همچنین بر اساس آزمون فرضیه ها, تولید محتوای اینترنتی با چندقالبی بودن, مشارکت جویی و فعال بودن در برابر تلویزیون رابطه مستقیم دارد که بیانگر فرهنگ واحد هم گرایی در رسانه ها می باشد. اینترنت بر تلویزیون تأثیر گذاشته است ولی نه بر کاهش محبوبیت آن؛ بلکه موجب تعامل هرچه بیشتر رسانه های سنتی و نوین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    روشندل اربطانی، طاهر، و کوهی، احمد. (1391). هم گرایی رسانه ای (رابطه تولید محتوای اینترنتی توسط کاربران و نحوه تماشای تلویزیون). مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 13(20 (مسلسل 52))، 143-168. SID. https://sid.ir/paper/213454/fa

    Vancouver: کپی

    روشندل اربطانی طاهر، کوهی احمد. هم گرایی رسانه ای (رابطه تولید محتوای اینترنتی توسط کاربران و نحوه تماشای تلویزیون). مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1391؛13(20 (مسلسل 52)):143-168. Available from: https://sid.ir/paper/213454/fa

    IEEE: کپی

    طاهر روشندل اربطانی، و احمد کوهی، “هم گرایی رسانه ای (رابطه تولید محتوای اینترنتی توسط کاربران و نحوه تماشای تلویزیون)،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 13، no. 20 (مسلسل 52)، pp. 143–168، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213454/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا