مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حمایت از منزلت زنان در قوانین و مقررات ناظر بر تبلیغات بازرگانی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 37

چکیده

 بحث جنسیت و زن در آگهی های تجاری یکی از مباحث جنجالی است. این موضوع بین منتقدان آگهی ها به ویژه در کشورهای غربی که شیوع استفاده ابزاری از زنان رایج تر است, از جایگاه خاصی برخوردار است. برخوردهای کلیشه ای و برداشت های اجتماعی معین از نقش زنان در جامعه موضوع این مناقشات را شکل می دهد. با توجه به تاثیر گذاری تولیدات رسانه ای و از آن جمله تبلیغات بر فرهنگ, چگونگی بازنمایی زنان در تبلیغات و قوانین حمایتگر جهت تضمین بازنمایی صحیح دارای اهمیت ویژه ای است.این مقاله در پی آن است که به شیوه توصیفی و با بهره گیری از روش مطالعه اسنادی و کتابخانه ای به بررسی و ارزیابی حمایت های صورت گرفته از شان و منزلت زن در قوانین و مقررات آگهی های تجاری موجود بپردازد. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که در کشور ما هنوز مقررات جامعی در این زمینه وضع نشده است و با وجود زمینه های بسیار مساعد و مناسب در فقه و قانون اساسی, کشور ما بدون حقوق تدوین شده در این زمینه است. از سوی دیگر همین قواعد موجود نیز بعضا از ضمانت اجرای کافی و موثری برخوردار نمی باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معتمدنژاد، رویا، و اسماعیلی فلاح، مرضیه. (1396). حمایت از منزلت زنان در قوانین و مقررات ناظر بر تبلیغات بازرگانی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 18(39 )، 7-37. SID. https://sid.ir/paper/213471/fa

    Vancouver: کپی

    معتمدنژاد رویا، اسماعیلی فلاح مرضیه. حمایت از منزلت زنان در قوانین و مقررات ناظر بر تبلیغات بازرگانی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1396؛18(39 ):7-37. Available from: https://sid.ir/paper/213471/fa

    IEEE: کپی

    رویا معتمدنژاد، و مرضیه اسماعیلی فلاح، “حمایت از منزلت زنان در قوانین و مقررات ناظر بر تبلیغات بازرگانی،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 18، no. 39 ، pp. 7–37، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213471/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button