مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی فقهی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 178

چکیده

 از مهمترین رسالت های رسانه ها, روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم در زمینه های مختلف زندگی است. یکی از زمینه های کاری رسانه ها و از جمله صدا و سیما, تولید و پخش آگهی های بازرگانی است. اگر در این زمینه, قوانین و آیین نامه ها و دستور و توصیه های فقهی و اخلاقی رعایت شود و رسانه از رسالت حقیقی خود فاصله نگیرد و بیش و پیش از آنکه به تبلیغات تجاری به نگاه درآمدزایی بنگرد, به نگاه معرفی موارد نیاز جامعه, آن هم بر طبق مصالح لازم بنگرد, می توان رسانه را در این زمینه عاری از آسیب دانست. این مقاله درصدد است برخی آسیب های موجود یا احتمالی در تبلیغات بازرگانی را معرفی کند. برخی از این آسیب ها عبارت اند از: تولید و غش و ضرر زدن به یکدیگر, تشویق بر مصرف بیشتر کالاها و خدمات غیرضروری, استفاده ابزاری از صدا و تصویر زنان, القای عقب ماندگی خود و برتر دانستن بیگانگان, ندادن آگاهی لازم در مورد کیفیت کالاها به مردم, ایجاد اطمینان دروغین نسبت به کیفیت کالاها, نفی کالای مشابه, القای پاره ای از افکار و اندیشه های ناروا, استفاده ابزاری از ارزش های دینی و ملی و خلاصه کلام عدم خیرخواهی صاحبان تبلیغات نسبت به هم وطنان و هم کیشان خود و تنها به فکر فایده اقتصادی خود بودن.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قانع، احمدعلی. (1392). آسیب شناسی فقهی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 14(21 (مسلسل 53))، 157-178. SID. https://sid.ir/paper/213541/fa

    Vancouver: کپی

    قانع احمدعلی. آسیب شناسی فقهی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1392؛14(21 (مسلسل 53)):157-178. Available from: https://sid.ir/paper/213541/fa

    IEEE: کپی

    احمدعلی قانع، “آسیب شناسی فقهی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 14، no. 21 (مسلسل 53)، pp. 157–178، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/213541/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button